Glynn Pegler

Working to deliver great digital strategies, formats and ways to utilise data to create social change.

Culture Group develops campaigns and formats to entertain, inform and inspire. "We plan to revolutionize the way that people consume content as a learning experience and to challenge the way that brands engage people. We do this by creating societal impact to deliver loyalty and conversion for clients including Google, Virgin, Red Bull and Comic Relief.

Glynn established his first company - a leading youth consumer magazine - at the age of 15. He now works across private and public sectors in global markets. His initiatives have been consumed by millions of print media readers, by tens of millions of television viewers and over a billion internet visitors.

Having worked with a ‘who’s who’ of the entertainment industry, Glynn sits on an Editorial Advisory Board for BBC Worldwide, serves as a Business Champion for the Welsh Government and co-founded Young Brits as a social enterprise to champion young business talent from the UK to the rest of the world. He is a UK Ambassador for the European Cultural Parliament’s Youth Network and the UK’s Lead Entrepreneur delegate at the G20 Summits. Glynn served as a Director of UnLtd – a £100m Foundation for social entrepreneurs – for six years.

He is a regular speaker on digital strategy, enterprise & entrepreneurship, youth market engagement and brand development, particularly in emerging markets. Glynn is currently overseeing Culture Group's expansion into Latin America.

Trabajar para entregar grandiosas estrategias digitales, formatos y formas de utilizar los datos para crear cambio social.

Culture Group desarrolla campañas y formatos para entretener, informar e inspirar. “Nosotros planeamos revolucionar la forma en que las personas consumen el contenido como una experiencia de aprendizaje y para retar la forma en que las marcas envuelven a las personas. Hacemos esto al crear impacto social para generar lealtad y conversión para los clientes, entre los cuales se inclueyn Google, Virgin, Red Bull y Comic Relief.”

Glynn estableció su primera compañía –una revista líder de consumidores jóvenes – a la edad de 15 años. Él ahora trabaja a través de sectores públicos y privados en mercados globales. Sus iniciativas han sido consumidas por millones de lectores, por diez millones de televidentes y más de un billón de visitantes en internet.

Habiendo trabajado en la industria del entretenimiento, es parte del Editorial Advisory Board for BBC Worldwide, atiende a la Business Champion para el gobierno Galés y es co-fundador de la Young Brits, una empresa social para abanderar a los talentos jóvenes empresariales del Reino Unido para el resto del mundo. Él es un embajador británico para el European Cultural Parliament’s Youth Network y delegado de la UK’s Lead Entrepreneur G20 Summits. Fue Director de UnLtd – una fundación de 100 millones de libras para emprendedores sociales- por seis años.

Él es orador regular en estrategia digital, espíritu empresarial, desarrollo de marcas, particularmente en mercados emergentes. Está actualmente visualizando la expansión del Culture Group en Latinoamérica.